Laadbak met laadkraan omgedraaid
Mijdrecht, 1 maart 2024
Voertuigen met een laadkraan kom je niet veel tegen, vervolgens tref je er een bij een collega bedrijf; Moet de laadkraan eigenlijk achterop komen te staan. Voor de klant zeer belangrijk om zijn werk zo efficiënt mogelijk te kunnen doen. Vloerenbedrijf Rocda uit Lemmer gunde ons deze opdracht dit te realiseren. Wij verzorgden de aankoop van deze Iveco Daily dubbele cabine, het transport naar Mijdrecht, de realisatie tot aan de aflevering!
Na binnenkomst is het voertuig technisch nagekeken in onze werkplaats, gekeurd en voorzien van een onderhoudsbeurt. Hierna volgde de losmaken van de laadbak en laadkraan, zodat deze van het chassis afgetild kon worden. Om de laadbak omgedraaid op het chassis te krijgen, hebben we aanpassingen gedaan aan de laadbak en de montagepunten. Het chassis hebben we iets moeten verlengen.
Om de doorlooptijd te verkorten, ging het voertuig direct na de demontage van de laadbak naar de spuiterij. In overleg met Ezra Willemstein van Dubbeldam Carrosserie, konden we met een duidelijke planning ook weer snel het voertuig in het wit terugverwachten. Ook de kleine deukjes zijn direct hersteld in dit proces.
Nadat de wagen gespoten terug kwam in onze werkplaats, zijn we verder gegaan om de laadbak met kraan weer te monteren op het chassis. De RVS onderbouwkisten konden we weer hergebruiken, zo ook de spatborden. Omdat de laadkraan nu helemaal achterop het chassis is komen te staan, is de gewichtsverdeling ook anders geworden. Dit konden we oplossen door het veerpakket van de achteras te verzwaren.
“We love it, when a plan comes together!”